2014.06.21. Szob-Bohumín-Mosty u Jablunkova-Ostravice-Ostrava


    [Home] [Next] [Last]

Mivel Ostrava környékén már régen jártam, így a következő út oda vezet. No de hogy ne legyen unalmas az utazás, egy szokatlan helyről indulunk, Szobról A zónázó vonat ide szinte üresen érkezett Mindenféle szerelvény járt akkoriban a Dunakanyarban ,egy igazi öszvér ez az Amx-Bmx-Amx-Bmx-2 posta Bhv összeállítású szerelvény. A Varsovia EC pontosan érkezett, felszálló csak 1 volt, leszálló viszont 3 is Érsekújváron eddig mindig elbújt előlem a piros Hektor, most végre meglett a 721.046 mégha csak ablakon át is Pozsonyban nagyon modern a hangulat, legelöl a 381.002, majd eg Regiojet Talent, hátul pedig egy festékszagú 361.1-es A breclavi személypályaudvar már megújult, a teherpályaudvar viszont még csak most van soron. A korlátozások miatt itt beszedünk némi késést is, ezt aztán lassan sikerül ledolgozni
Szob Szob Szob Nové Zámky Bratislava Breclav
Zlín felé idén már egyre több Cápa jár, a végcél, hogy teljesen átvegyék az uralmat, pár kisforgalmú járat kivételével Rikovicén előzzük az AWT Taurusát Prerovban egy cseh Cargo lengyel leányvállalatának 130-asa várakozik Az ex-szlovák 182.120 már 7 éve a lengyel CTL-nél fut A 754.046 és mögötte a 037 itt még eredeti állapotában várakozik a polonizálásra, ők ketten azóta a PKP IC-nél futnak bérletben, egészen a PESA Gamák beérkezéséig Prerovban mindennel foglalkoznak, az ausztriából vett személykocsik csehesítése is itt folyik részben, hátul City Elefánt és 954-es vezérlőkocsi is várakozik javításra
Otrokovice Rikovice Prerov Prerov Prerov Prerov
a 362.027 a cseh futónapokat reklámozza Prerov után beelőzzük a 363.018-at, Hranicén viszont visszaelőz, ahogy mi megállunk. A kijáraton újra találkozunk vele Ostrava-Svinov állomáson egy AWT-s vonatot tartunk fel, csak azután tud bejárni, hogy mi már megálltunk, küzd is a 740-es páros a szénvonattal Dongókból idén már csak 2 használható maradt a CD Cargo állományában, a többiek további kilátása egyre sötétebb Hasonlóan sötét a 110-esek jövője, a tolatószolgálatban inkább a fiatalabb 111-eseket használják Az AWT az 50 éves csehszlovák villanygépek mellett modern járművekkel is rendelkezik, az előbb már látott Taurus mellett ilyen MRCE 189-eseket is
Prerov Hranice Ostrava-Svinov Ostrava Ostrava Ostrava
A szlovák mozdony csak Bohumínig hozta az Eurocityt, innentől már végképp nem elegendő a 140-es maximális sebesség a menetrend tartásához Innentől a PKP IC EP09-ese viszi a vonatot Varsóig, jókora darabokon 160 km/h-val Az állomáson még az EP019-017 is várakozik, egy Messerschmitt társaságában Hátul közben a 742.425-ös tolat a régi depóépület mellett Bohumínból Jablunkovig az egyik utolsó legyártott cseh Elefánttal utazunk. Induláskor teljesen üres, útközben teljesen megtelik, a végén pedig ismét kiürül Cesky Tesínben mindig van tartalék mozdony, ami Bohumín-Jablunkov, vagy Cesky Tesín-Frydek-Místek között bármikor bevethető
Bohumín Bohumín Bohumín Bohumín Bohumín Cesky Tesín

    [Home] [Next] [Last]