2014.05.27-28. LT+PL Trakai-Olecko-Kutno


    [Home] [Next] [Last]

Tavaly még a régi ER9M-ek jártak Trakaiba, a Vilnius környéki népszerű kirándulóhelyre, idén viszont a kétrészes Elefántok vették át a helyüket Alytus vasútállomása már vagy 20 éve nem látott személyforgalmat, a teherforgalom is haldoklik. Az állomásépület nagyobbik része ma már fűrészmalomként üzemel,  a kisebbik irodáknak ad helyet Itt már jóval odébb járunk, Lengyelországban. Olecko jelenti a kapcsolatot Suwalkinak és a litván vonalaknak Lengyelország északi része felé. Ennek megfelelően van is teherforgalom, személyforgalom viszont 2010 óta nincs Suwalki felé, amikor is megszűnt a Wroclaw-Suwalki TLK vonatpár. Elk felé 2013 elején szűnt meg a napi 2 pár motorkocsi, míg észak felé Goldapnak már 1993 óta nincs személyforgalom és 2009 óta hivatalosan is járhatatlan a vonal Az üres E-s kocsik Litvániába tartanak, a bialystoki vonal lezárása miatt kerülnek most erre Az SU45-ösök utolsó hónapja Elk és Korsze között: júliusban már a cseh Búvárok vették át a PR-től bérelt Fiatok helyét Gizyckoban is
Trakai Alytus Olecko Olecko Gizycko
Sterlawki Wielkie az első állomás nyugat felé Gizycko után. Naponta egyetlen vonatkereszt van itt, emiatt az állomás mindkét végén egész nap van szolgálat Elk és Olsztyn között 2-3 óránként gurulnak a PESA SA133-asai. Itt éppen 0 volt az utascsere, de reggel és délután biztosan van utas Az ellenvonat Korszébe érkezik. A drót idáig tart, innen Elk felé csak dízellel lehet menni Korszéban, amikor még Korschennek hívták óriási vontatási telep volt, ennek gyenge árnyéka a ma még létező kis fűtőház az állomás mellett Az OL49-27 gőzmozdony idén már 62 éves és alig 22 éve selejtezték, ezen a helyen 2006 óta áll
Sterlawki Wielkie Sterlawki Wielkie Korsze Korsze Korsze
Korsze két fontos vonal találkozásában feküdt: a Königsberg-Lyck (Elk)-Bialystok és a (Berlin)-Torn (Torun)-Insterburg (Csernyakovszk) vonalkén. Ez a mai Zselezsnodorozsnij felőli oldal 2 szigetperonnal: na ezen 2000 óta egyáltalán nincs személyforgalom, a teherforgalom is erősen visszaesett, amióta Oroszország megint nem baráti ország... Königsberg/Kalinyingrád irányába következő nagyobb állomás Bartoszyce.  Dél felől még Lidzbark Warminski felől is el lehetett jutni ide, egészen 1994-ig, amíg is felszedték a vonalat.  Korsze felől 2002 óta nem jár már ide személyvonat, de láthatóan tehervonat sem járt erre időtlen idők óta Kalinyingrád irányába a határig még járt vonat 1990-ig, de azóta már föld alá kerültek a vágányok Egy újabb Königsteinbe vezető vonal vezetett Górowo Ilaweckién (Landsberg) keresztül. Személyvonat 1996 óta nem járt itt, sőt 2012 óta sínek sincsenek. Van viszont egy szép, de egyre rosszabb állapotban lévő víztorony Az utolsó tehervonat 1999-ben ment el a 1989-ben megnyílt állomáson, így legalább a 100 évet megélte ez a vonal
Korsze Bartoszyce Bartoszyce Górowo Ilaweckie Górowo Ilaweckie
Czerwonka felé a legnagyobb állomás Lidzbark Warminski (volt). Amint látszik még viszonylag friss a vonalfelszedés nyoma. Bár ez már igazi mellékvonal, azért itt is volt még két nagyobb méretű szigetperon, igaz aluljáró már nem A régi depót eladná a PKP Arra mentek a vonatok Königsberg felé 1945 előtt A Wormditt-Mohrungen vonal már nem érte meg, hogy lengyel neveket viseljenek az állomásai.  Az 1894-ben épült mellékvonalat 1945-ben mindjárt fel is szedték, de azért maradtak nyomai szépen, mint ez a völgyhíd is a Pasleka patak felett Másnap sokkal rosszabb időben és sokkal délebbre folytatjuk. Kutnoban nézünk pár vonatot, mint például ezt az EN57-est
Lidzbark Warminski Lidzbark Warminski Lidzbark Warminski Orneta Kutno

    [Home] [Next] [Last]