2014.05.22-24. LT+LV


    [Home] [Next] [Last]

Kaunas környéki túránkont elnéztünk Kybartaiba is, itt most semmi sem mozdult, még Oroszország felé sem készült semmi. Vonattal legközelebb Pagegai közelében találkozunk, egy szerencsés találkozás Siemens mozdonyokkal Este újra Kaunasban, a vilniusi sebesvonat most az EJ575-002 A kaunasi Nemunas hidat éppen felújítják, az egyik vágány átépül normál nyomtávra, így csak egy marad a szélesnek. Ez csak a hídon van így, egyébként a széles nyomtáv Kybartaig kétvágányos marad Másnap Rigába indulunk. Gudziunai állomáson pont lecsúszunk a Klaipeda felé tartó IC-ről, és rögtön egy Vilnius felé tartó tehervonatról is Radviliskis a kettes számú depó Litvániában (az egyes Vilnius, aztán vége). Bár azt gondoltam, hogy a klasszik Dongók a rengeteg remot és TEM TMH után már kikoptak a napi szolgálatból, itt szerencsére csalódni kellett, mindjárt a CsME3-6197 várakozott az állomásépülettel szemben
Kybartai Rukai Kaunas Kaunas Gudziunai Radviliskis
A 6332 pedig a teherpályaudvaron tolatott A téren a TE4567 van kiállítva Vilniusból Riga felé Joniskis határállomásán vezet a legrövidebb út. Némi teherforgalom van, személyforgalom viszont nemcsak a két főváros között nincs, de még a közeli Siauliaibe sem jár vonat az uniós pénzből felújított állomásról. A tervek szerint 2015 május végétől ez megváltozik és napi 2 vonatpár találkozik majd itt, de addig még sok víz lefolyik a Nerisen és a Daugaván Lettországban Garoza állomásának kijáratánál állja utunkat egy tartálykocsikból álló tehervonat, élén a 2M62-0378-al Az útra ugyan csak murva jutott, de a fényjelző már Ledes. A mozdony pedig magánvasúti, a Baltijas Tranzita Serviss tulajdona Jelgavában ismét pont lemaradunk a Vilniusba készülő elektricskáról, így csak a 2M62U-0087-ben tudunk gyönyörködni
Radviliskis Radviliskis Joniskis Garoza Garoza Jelgava
Egy kis hazai Jelgavából, bár nem sínjármű Lettország egyik legritkábban járó menetrend szerinti vonata a Liepajába tartó: hetente egy vonatpár van csak, ami péntek este megy oda és szombat hajnalban tér vissza. Ezt most a DR1A-2463 alakítja, viszonylag kevés utassal Egy ER2T húz el a depó felé A Minszk-Szentpétervári éjszakai vonatot a TEP70-0267 viszi majd hamarosan Igazi látványosság Rigában a piac, illetve az elötte közlekedő villamosok Riga a '70-es '80-as években több száz Tatra T3-assal gazdagodott, jó részük még ma is fut
Jelgava Riga Riga Riga Riga Riga
Az eredetileg a '80-as évek végén szállított Tatra T6B5-ök modernizáció után T3MR jelzéssel futnak. A villamoson minden ablak nyitva, ami nem is csoda, bár május vége van éppen, de így este 8 után is 30 fok körüli a hőmérséklet Másnap reggel is a rigai pályaudvaron kezdünk. A DR1A-2104 Krustpilsbe indul Mellőle a DR1A-2903 úticélja Sigulda Városnézés közben egy kis városi vasút: ez a Skoda 15T ForCity az első ide szállított szériából való, 2011-ben érkezett A 35272 is egy modernizált T6B5 Bár hétvége van, azért így is sűrűn járnak a villamosok, a következő szemből a Samsung reklámos ForCity
Riga Riga Riga Riga Riga Riga

    [Home] [Next] [Last]