2012.08.04+08.17+08.25 Hot Summer Days ZSR 170


    [Home] [Next] [Last]

Folytatjuk a túrát a vonalon lefelé. Legutóbb a Kosiensky alagútba léptünk be, most onnan indulunk Harmanec Jaskyňa állomásra Furcsa az időrendiség felborulása, így ezt a tehervonatot kicsit összevissza látjuk makd a következőkben. A zólyomi 752-esek csak az utóbbi időben tértek vissza a 170/171-es vonalra, mivel a modernizált Búvárok több munkát kapnak mostanában a déli fővonalon Ez a teher normál esetben az állomáson csak áthalad, azonban most túl lassú volt, ezért félretették a sebesvonatok elől (amint azt mindjárt látni fogjuk) Először a Zsolnára tartó sebesvonat előzte le a Bardotkákat Majd Zólyom felé robog el a sebes
Kosiensky tunel Harmanec Jaskyňa Harmanec Jaskyňa Harmanec Jaskyňa Harmanec Jaskyňa Harmanec Jaskyňa
A tehervonat többségében magyar kocsikból állt, a már az előző részben verőcei szállítmánnyal Tekintélyes vonat, főleg magyar mértékkel Ezt a vonatot eredetileg nem itt, hanem Ulanka állomásnál, az egyik alagútnál akartam fotózni, ott azonban hiába vártam rá 15 percet, nem jött... persze amint lejöttem onnan, rögtön megjelent, így rohanhattam ide, hogy még elérjem. Nos ez kicsit nehéz volt, mivel a közúttól a vasút némileg magasabban fut, így kiköptem a tüdőmet, mire ide felrohantam... Az előző képet nézve azt lehetne hinni, hogy lecsúsztam, de igazából nem. A 757.005 hiába gyors, nálam mégis lassabbnál bizonyult. Pont ki tudtam fújni magam, amíg odaért a Grehelský II. alagút kijáratához ezzel a csak hétköznap járó személyvonattal Az előző vonat 20 perces késését megörökölve érkezik a Zólyom felé tartó párja, a 754.071-el. Az állomáson három percet állt, mivel vagy 50 ember szállt le róla a helyi barlang felé tartva. A jövő évi menetrend szerint egyetlen vonat sem áll itt majd meg, ezzel a vonattal utazókat kizárva a túrázási és barlanglátogatási lehetőségekből A Grehelský II. egy 280 méter hosszú, íves alagút
Harmanec Jaskyňa Harmanec Jaskyňa Harmanec Jaskyňa Harmanec Jaskyňa Harmanec Jaskyňa Grehelský tunel II.
A Grehelský alagút 2 részből áll, ez a II-esnek a besztercebányai portálja. Az I-eshez egy 30 méter hosszú híd vezet át Az eredeti menetrend szerint ez a különvonat az előző után 20 perccel jött volna, de a késés miatt blokkra követte, így alig 10 percem volt átérni az alagúton és felmászni az alagút tetére (ami erre az oldalra elég nehéz). A 749.248 egy kirándulóvonatot vitt a Szlovák Paradicsomba, mellyel egy következő rész során még találkozunk Az előbb említett híd a Rakytov patak fölött ível át. Az egyik alkalommal a patakmederben kapaszkodtam fel ide, hát igen meredek egy út A következő alagút a Grehelský I.-es, amely 1300 méterével a második leghosszabb a 170-es vonalon A 754.055 délután 4-kor érkezik, ilyenkorra sajnos még a nyár közepén is árnyékos lesz az alagút bejárata Régi ismerős, a 752-es tandem, ugyanott
Grehelský tunel II. Grehelský tunel II. Grehelský tunel II. Grehelský tunel I. Grehelský tunel I. Grehelský tunel I.
A vonat elhaladása után úgy füstölgött az alagút, mintha gőzös haladt volna át rajta Az alagút bár hosszú, de egyenes, ezért egyszer végigmentem rajta. Nagyon csalóka a szemben lévő napvilág, mert ez valamiért nem akart közeledni az istenért se, pedig úgy tűnik, mintha itt lenne a szomszédban Itt ismét a 752-esek közelítenek Az alagút másik végén a bejárati előjelző következik A következő, Zsolna felé tartó személyvonat A Prágából érkező expressz még vagy egy kilométerre van
Grehelský tunel I. Grehelský tunel I. Grehelský tunel I. Grehelský tunel I. Grehelský tunel I. Grehelský tunel I.

    [Home] [Next] [Last]