2012.06.21-22. CZ+SK Diesel Tour Slovakia 2012


    [Home] [Next] [Last]

Ismét útra kelünk a szokásos irányba, a cél Csehország. Ehhez az eszköz a Slovan EC, melyet ma a 431.022 húz majd. Az utasok hátul tömörülnek, a rossz klímás első osztályon, a klíma nélküli fél-pakli kocsiban, elöl pedig teljes üresség, pedig ott aztán ment a klíma ezerrel. A kinti hőmérséklet egyébként 35 fok Párkányban gépcsere, így van idő nézelődni. A szomszédban egy román Marfa 40-es villanymozdony várakozik A vonatot innen a 362.005 húzza majd tovább Érsekújvárig 10 perc késést szedünk össze, így a gyors megállás miatt csak az ablakon át sikerül megörökíteni a retro festésű 263-ast Pozsonyban Regiojet Talentje indul el éppen Az egyik kicsit modernizált 350-es a 20-as. Külsőre a tábla helyetti matrica és a klíma a látványos változás
Budapest Štúrovo Štúrovo Nové Zámky Bratislava Bratislava
Břeclavba már 20 perc késéssel értünk, sokan aggódtak, hogy meglesz-e a csatlakozás Varsó felé. Hát mevolt, ekkor még az a szerelvény mozdony nélkül árválkodott, így mi indultunk tovább hamarabb Én Brnoban elhagytam a vonatot, másfelé visz az utam. A lámpák állásából azt gondolhatnánk, hogy a 754.067 felénk jön, de mégsem így van, foglalt vágányra érkezett és a másik irányba megy majd Az 560.021 észak felé indul. Bár már errefelé is rendeltek új járműveket, a jó öreg Pantográfoknak még van pár jó évük Brno környékén Az én vonatomat a 362.161-es húzza majd Prága felé Ma Havlíčkův Brodig tart az utazás, az otthoni dögmeleghez képest itt már csak 20 fok van. Hátul megbújik a 750.103 és a 731.023. Az előbbi Humpolec felé tolatós teherrel jár, az utóbbi az állomási tartalék. Holnap erről az állomásról folytatjuk az utunkat, vissza Szlovákia felé.
Břeclav Brno Brno Brno Havlíčkův Brod Havlíčkův Brod
A brnoi fűtőház állományában 5 használható Vasaló van, közülök a 8-as itt teljesíti szolgálatot, mint tartalék. Tulajdonképpen munkája nincs, elég ritkán kell bevetni Errefelé van pár emelkedő, így megszokott a 230-as pár látványa Jihlavába a 242.228 által vontatott, egy emeletes és egy BD kocsiból álló vonattal jutunk el Jihlava állomás egyik fele nem rendelkezik átmenő vágánnyal, így itt egy csonkavágány segítségével fordulnak a mozdonyok Brno felé egyenesen (még) nincs felsővezeték, így arrafelé ilyen, egyre nagyobb részben modernizált és remotorizált dízelek járnak A CZ Loko itteni telephelyén az ilyen őskori 700-703-as kismozdonyok is új életre kelnek
Havlíčkův Brod Havlíčkův Brod Havlíčkův Brod Jihlava Jihlava Jihlava
A múltkor már végignéztük a felsővezeték vizsgáló A helyi felsővezetékesek viszont még az eggyel korábbi kiadású M250.0/893/MVTV3/439 szintén Studénka gyártású masinát használják. Ez a példány egyébként még Csehszlovákiában kapta az utolsó általános festését Jön a következő vonat Havlíčkův Brod felé. Az első kocsi nem is jut peron mellé, de ez nem gond, mert lezárva közlekedik Mivel még van időm a mai attrakcióig, teszek még egy kitérőt Horní Cerekevbe. A gyorsvonat nem megy tovább, mivel a szembevonat késik, így itt kénytelen várni negyed órát Én ezzel megyek majd vissza Jihlavába. A hátul lévő emeletes kocsi már korszerűsített darab, többek között gombbal nyílik az ajtaja, zárt vévé került bele, és az üléseket is áthúzták. Ami előremutatóbb, hogy az elektromos rendszerét is komplett kicserélték, az volt az egyik leggyengébb része ezen kocsiknak Itt is volt egy kis fűtőház, mely régóta már a pályásoké, de ez a 893-as már nekik sem teljesít szolgálatot
Jihlava Jihlava Jihlava Horní Cerekev Horní Cerekev Horní Cerekev

    [Home] [Next] [Last]