2012.03.15. CZ Znojmo-Jihlava-Nymburk-Mělník


    [Home] [Next] [Last]

Nemzeti ünnepünk reggelén Znojmóban ébredünk. Valamivel korábban az ablakból még látom a Rendőr Taurust látom jönni-menni, mostanra már csak ez az érkező remot 842-es marad. A 842.034 még alig 2 hónapja készült el, de még nem az új, fehér felső csíkkal kiegészített festést kapta Haladunk észak, Jihlava felé. Ez Grešlové Mýto állomása, eléggé kihalt, bár hamarosan érkezik egy vonat észak felől (arra nézünk) Grešlové Mýto német neve Gröschlmaut, aminek eredete 1660-ra datálható, és arról szól, hogy az itt áthaladóknak egy gröschl útdíjat (maut) kellett fizetni A Znojmo felé tartó 810.569-ről Vesce megállóhely után pont lemaradok A következő ex-elágazóállomás Moravské Budějovice. Ma már Jemnice felé nem jár semmi, a teherforgalom is megszűnt. Vagyis várhatóan nyáron megint mennek majd oda kirándulóvonatok, de ez még eléggé bizonytalan. Az egyetlen látványosság az állomással szemben lévő magtár egyszerű megoldású kocsimozgatója Jihlaván éppen nem mozdul semmi, de ez az állapot csak ideiglenes, hamarosan befut Brno felől egy gyorsvonat és Bobík mehet haza Brnoba
Znojmo Grešlové Mýto Grešlové Mýto Vesce Moravské Budějovice Jihlava
A 210.024 szép Cargo kék festét kapott Amíg beugrok újságot venni, pont megjön a gyors és elbújik a 10-es Nova mögé České Budějovice felé a 242.212 viszi majd a Minek ide drót, ha csak dízelek mozognak itt? Ez lehet a véleményük a plafontapasztóknak is, egyszerre 6 gépet állítottak le a CZ Loko bejárata előtt. Hogy remot lesz, vagy bontás, ki tudja? Az SD-KD felújított 701-ese
Jihlava Jihlava Jihlava Jihlava Jihlava Jihlava
Egy brno-i Búvár szinte mindig van itt, ezúttal ez a 754.066 A remot 750.711 a gyorsvonat hozta idáig Átugrunk egy másik vonalra, a Havlíčkův Brod és Humpolec között elvileg az egyetlen kész 841-es Stadler jár, azonban a gyakorlatban ez az Akvárium került elém... Petrkov megállóhely egyébként egy isten háta mögötti kis falu isten háta mögötti vasúti megállója, balról még vezet ide egy útnak nevezhető képződémény, jobbra viszont már csak a szántóföldek vannak. Ház a közelben sincs, ahogy utas sem... egy jellegzetes helyi szerelvény Havlíčkův Brodban: 242+BD+emeletes kocsi Most jóval nagyobbat ugrunk, ez már Kolín. A helyi depó korábban jóval több munkával rendelkezett, ma már alig van jelentősége, kocsitemetőnek viszont még jó lesz
Jihlava Jihlava Petrkov Petrkov Havlíčkův Brod Kolín
A motormellékekre sincs már szükség, főként így kora tavasszal Továbblépünk Nymburk felé, ez már a teherpályaudvar kijárata, ahol pont elcsípjük ezt a tehervonatot A helyi tolatóflotta egyik tagja A depóba nem fértek, így a Cargós gépek a szabad ég alá szorultak. Nem tévedés, Az elöl lévő TSS Búvár is jelenleg a CD Cargo vonatait továbbítja A szlovák 742-esek a mai napig így néznek ki, Csehországban viszont már alig maradt ilyen Mintha a roncstelepen állni a 731-es, pedig nem
Kolín Nymburk Nymburk Nymburk Nymburk Nymburk

    [Home] [Next] [Last]