2012.01.27-28. SK 170/171+160


    [Home] [Next] [Last]

A mai úticél is Szlovákia, ezúttal a szokásos január végi úticél, a 170/171-es vonalak. A hó csakúgy mint tavaly elég nagy... Jánoshegy állomáson már járt a hómaró, mégpedig minden vágányon végigment, nemcsak az első kettő, általában használt vágányon, hanem a hátsó hármon is A váltókat kézi erővel masszírozza a jelzők tövében éppen lepihenő csapat Felsőstubnya már kicsit lejjebb van, itt kicsit a hó is kevesebb Pár éve déltájban itt még 3 tehervonat találkozott, ma már csak hétköznapokon párszor jár ide Ruttkáról a tolatós Erzsike 2 mellé érkezik az óriáslogós Bardotka
Kremnické Bane Kremnické Bane Kremnické Bane Horná Štubňa Horná Štubňa Horná Štubňa
A 751.033 megkezdi az állomás bejárását Az állomás vágánytengely ugrásos, így az első vágány kivételesen nem az átmenőnek használt, hanem valóban az első. Ebből nyílik a hármas, a rakodóvágány, ahonnan ma 5, fával (és hóval) rakott teherkocsit kell elszállítani Még egy közös pózolás A személyvonati szerelvény élén a 750.185 várakozik, ma már tett egy kört Ruttkára, kora délután újra lelátogat oda, majd késő délután hazatér Zólyomba A következő vonat az állomás kijáratánál szinén Zólyomból jött Átváltunk a 171-ről a 170-re, Turócmeggyes állomásra. A pályamunkásoknak itt is van dolguk elég, a szünet itt most érkező személyvonat miatt van
Horná Štubňa Horná Štubňa Horná Štubňa Horná Štubňa Horná Štubňa Čremošné
Itt a szűk völgyekben elég nehéz elkapni a napsütést, ez most sem sikerült Méretes hófalakat sikerült ide gyártani. Bár ez egy személyvonat, mégis van benne egy klímás Bdteer és az egyetlen megmaradt,  1996-ban modernizált 19-30-as Apeer kocsi A következő vonatot sikerült elpasszolni, mivel Alsóhermándtól a Bystricka völgybe elég munkás volt felgyalogolni, hogy elérjem a két alagút közti rövid szakaszt Nyáron biztos egyszerű lejutni oda, de most? Azért most sem lehetlen feladat, az előbb még ott fent álltunk Egy darabon nélkülözzük a havat, az alagútba szerencsére nem esik be. A Japeňský I alagút közel kilométer hosszú, az előbb látott bejáratú Japeňský II-vel együtt csaknem tökéletes kört zárnak be
Čremošné Čremošné Dolný Harmanec Dolný Harmanec Dolný Harmanec Dolný Harmanec
A hómaró jól teliszórta a támfalat Úgy gondoltam, hogy ameddig a tehervonat érkezéséig el tudnék jutni, mindenhol teljes ellenfény lenne, ezért itt várom be az aktuális tehervonatot. A vonat elég nagy késéssel érkezik, ami nem is csoda, a nehéz vonatot mindössze 2 darab remot 746-os húzza Pedig kár érte, mert ha lett volna tológép egész jól nézett volna ki Alsóhermánd ma már csak megálló és vonatjelentő hely, így a bejárat előjelzője csak kétoptikás Sebesvonat közeledik Ezzel a vonattal szerencsém van, a vonóerőt a vadonatúj(an felújított) 757.002 biztosítja
Dolný Harmanec Dolný Harmanec Dolný Harmanec Dolný Harmanec Dolný Harmanec Dolný Harmanec

    [Home] [Next] [Last]