2012.01.22. SK(+HU)


    [Home]    

Idei első utunk nem vezet messzire, a szomszédban, Komáromban indul, az északi pályaudvaron, közvetlenül egy vasárnapi napfelkelte után. A 240.098 majd csak délután indul Érsekújvárra, ahonnan aznap még egy kört tesz Párkányba A volt depó előtt három újvári Búvár pihen hétvégére. A dunaszerdahelyi oldalban hétköznap 3 darabra van szükség, ők ilyenkor munkanélküliek, illetve március 4 után már egyáltalán nem lesz rájuk szükség, amikor is a Regiojet átveszi a vonat üzemeltetését. A teher tartalék egy 742-es, ők január óta kezdenek kelet felé terjeszkedni, már megjelentek Homonnán, illetve februárban Tiszacsernyőn is, ahol sosem gondolták volna, hogy valaha is kapnak ilyen Érsekújvár jelenleg 11 darab 750-essel rendelkezik, most még naponta 7 darabra van szükség, de márciustól ez 4-re csökken(ide Komáromba már csak egy szombat délutáni vonatpárral jutnak el). Ha valaha is kerülnek ide 861-esek (amik eleve 2 éves késésben vannak, és keleten igazi újdonsághoz méltóan esnek-kelnek), elég lesz akár 2 darab is... És máris itt vannak a trónkövetelők, a Regiojet Talent flotta Dunaszerdahelyen A 3 részes 643-asok korábban Németországban a PEG-nél szolgáltak, de mivel rájuk decembertől nincs szükség, így visszaadták a lízingcégnek, aki egész hamar talált nekik új helyet, itt Szlovákiában
Komárno Komárno Komárno Komárno Dunajská Streda Dunajská Streda
Dunaszerdahely és Pozsony között tavaly ősszel megújult a pálya, így szinte végig 80-al járható jelenleg, és magasperonon is épültek. Bár a Talentek akár 120 km/h-ra is képesek lennének, egyenlőre csak a jobb gyorsulásukkal tudnak jobb menetidőt elérni. Az idei feladat még a pálya maradékát Dunaszerdahely és Komárom között felújítani Jelenleg 5 darab 812-es is fut a vonalon néhány mellékkocsi kíséretében. Miután rájuk sem lesz már szükség, indul egy kisebb átcsoportosítás, melynek keretében 812-esek kerülnek nagyobb számban Poprádra, onnan pedig a 840-es Stadlerek visszatérnek eredeti honukba, Zólyomba De addig is a Talentek készülnek az új feladatukra, az első adagból az egyiket már át is matricáztak Regiojet kanárisárgára, illetve bemutató és próbafutásokat is teljesítenek. Meg nem erősített hírek szerint a hivatalos indulás előtt, február 20-tól napi egy vonatpárral már utasokat is szálíltanak majd A fejlesztések része, hogy ide parkolót építenek, hogy még többen vegyék igénybe a vasutat A víztoronyra már régóta nincs szükség, az előtérben lévő áramelletó kicsikre viszont igen, így folyamatosan megoldható a motorkocsik fűtése és egyéb rendszereinek árammal való ellátása A következő években bizonnyal találkozunk még velük eleget, így induljunk tovább
Dunajská Streda Dunajská Streda Dunajská Streda Dunajská Streda Dunajská Streda Dunajská Streda
Komáromból észak felé indult egy vonal (legutóbb a menetrendkönyben a 136-os számot viselte) Gútára (Kolárovo). Meglehetősen későn épült meg (1914-ben), így az első világháború miatt már nem épült meg a folytatása Negyedig, ahonnan már kész vonal vezetett Vágsellyére A vonal nem élte meg forgalomban a 90. születésnapját sem, 2003 óta nem járnak erre személyvonatok, 2006 óta pedig teljesen zárva van a pálya Az állomásépület nagy valószínűséggel pusztulásra van ítélve A régi mozdonyszín már megkezdte az összeomlást Közúton elég közel van Érsekújvár, így oda is benézünk. Itt az első csonkán (persze, igazából nem így hívják, ez a 7. vágány) két LTE-s Herkules parkol A 909-es mellett a 903-as is
Kolárovo Kolárovo Kolárovo Kolárovo Nové Zámky Nové Zámky
A 810.625 Párkányba készül. A helyi depó (szintén pontosítsunk: SPD) állományában még 4 darab 810-es van és bár elméletileg már nincs fix körül, mégis naponta láthatóak még a környékbeli síneken A 240.037 Zólyom felé indul majd Mi is Zólyom felé vesszük az irányt (csak felé, mert nem oda megyünk). Útközben megállunk Rendve (Radava) megállóhelynél. Az épület pusztul, nagy jövője nincs már Felsőpél is csak volt állomás, ma már megállóhelynek is kevés.  A hó még tegnap esett, ennek ellenére mindössze egyetlen nyom volt a megállóhelyen (az enyémen kívül) A bónuszkép hazafelé menet Drégelyvár megállóhely előtt (Nagyoroszi) készült. A 306-os Bz 2 (lezárt) melléket rángat Vác felé a meg-megújuló napsütésben. Legközelebb ismét Szlovákia következik egy kis hegyi kalandozással
Nové Zámky Nové Zámky Radava Horný Pial Nagyoroszi

    [Home]