2011.12.31. AT+DE


    [Home]    

Következzen a 2011-es év zárásaként ez a rövid útibeszámoló egy annál hosszabb útról. München felé a reggeli Railjetet veszem igénybe, a hullámzó késés (-4 és +30 között változott) útközben nemigen fényképeztem. Linzben viszont muszáj volt, visszakanyarodni kicsit a cseh utakra, ugyanis a vágányok között ezt az eldobott lapozható iránytáblát láttam, ami most hiányozhat a plzeň-i telepállomásnak. Itt egyébként +15-nél jártunk (Salzburgba viszont már mínusszal érkeztünk!) Münchenben egy fotó átszállás közben. Mintha még mindig Ausztriában lennénk, ki érti ezt, a ÖBB a szomszédainál igen erős jelenlétét tagadni sem lehet. Az ulmi vonatra egyébként bőven elég volt a 6 perces átszállás Bár jól felderítettem a terepet előre és tudtam, hogy a Münchenből induló 2 részes motorvonat hátsó része csak Augsburgig jön, így eggyel előbbre szálltam, de mégsem számoltam elég jól, mivel ezúttal kivételesen 3  egység jött... Így vonalhattam én is még előbbre. Közben a szomszédban ez a Desiro páros pöfögött A hátsó kettő marad, az első megy tovább Ulm, végállomás 440-esből van fehér is, nemcsak piros. Az agilis szerelvénye egyébként még csak pár hete jár ide, a decemberi menetrendváltáskor vették át az Ingoldtadt-Ulm járatot a pirosaktól
Linz München Augsburg Augsburg Ulm Ulm
Közben befut München felől egy ICE, akár jöhettem volna ezzel is, ha érvényes lenne a Bayern-Ticket, de hát sajnos nem az Ez pedig már az én vonatom, 3 kétrészes motorvonat indul majd Lindau (elöl 1) és Oberstdorf (hátul 2 egység) irányába A 650.4-esek a legfiatalabb Regioshuttle-k a DB Regio flottájában, alig 7 évesek Jön még egy Ausztria felé tartó IC, élén a vezérlővel Mlg egy 650-es pár, Ellwangen felé indulásra készen Kicsi elbohockódtak a Lindau-Ulm-Stuttgart IRE vonat gépcseréjével, így az 5 perc késéssel tudott csak továbbmenni.
Ulm Ulm Ulm Ulm Ulm Ulm
Még egy Taurus A HGK egyik 66-osa is itt tölti a szilvesztert Ez az RE Stuttgartba indul. Egy újabb RS és még ICE, aztán már indulunk mi is tovább Már Ulmban is volt némi csöpörgés, de Memmingenbe érve már erősen rákezdett az eső. A szünetet én fotózásra, vezérünk WC-zésére használja fel (mivel ebben a motorkocsiban hasznavehetetlen volt, hátrament a dolgát végezni) Ez már a végállomás, Lindau. A motorvonat kihasználtsága szinte végig a 0-n mozgott, Immenstadtban ráadásul megszabadultunk a jól kihasznált hátsó két egységtől, ide alig 5-en érkeztünk
Ulm Ulm Ulm Ulm Memmingen Lindau
A 219-es tandem mellett egy labi Talent is várakozik még, a háttérben egy Alex készül München felé Kicsit túlzásnak tűnik ez a vonat, két kocsi egy Herkulessel, utas sincs 10-nél több. A kulcs itt is Oberstdorfban van, Immenstadtban csatlakozik majd az onnan jövő, 5 kocsis rész, amit egyébként odáig egy ex-ÖBB 2143-as húz Már úton vagyunk vissza Münchenbe, Röthenbachban keresztezünk ezzel a 612-essel. A leengedett ablak egyébként nem túlzás, meleg szél fúj, itt már 5 fok volt, ami Münchenben már 10-re nőtt Ez már München, mégpedig a Pollux EN, élén mi mással, mint egy 1116-ossal? Persze ez csak Stuttgartig viszi a vonatot, ott osztódik tovább Amsterdam és Párizs felé Az év utolsó képe pedig ismét egy 1116-os által húzott vonat, a Kálmán Imre. Így szilveszterkor a kihasználtsága a horvát részen alacsony, a magyar részen rendkívül alacsony, de így legalább nekem kényelmesebb :)  Haza meglepő módon erős mínuszokkal érünk, a Keletiben -8-al áll meg a vonat, évkezdetnek elég jó lesz, de a 2012-es év már egy másik történet...
Lindau Lindau Röthenbach München München

    [Home]