2011.11.27. CZ


    [Home] [Next] [Last]

Hajnalban indulunk, így Pardubicében nem sokkal késsük le a Metropol prágai alvóskocsijait továbbító 719-es gyorsot, már csak a Slovakia EN-t érjük itt, birodalmi kocsikkal feltúrbózva Ústi nad Orlici állomásig a Portᚠgyorsvonatot vesszük igénybe, ez az egyetlen Hradec Královéból kelet felé induló közvetlen gyorsvonat Lichkovig ezzel a személyvonattal jöttünk, a kihasználtsága meg sem közelíti a háttérben álló autószállító vonatét, míg az 100, addig ez 2 Visszafelé a 163.043 indul majd. December óta már színesebb a kép, mivel Kolínból még 471-es emeletes motorvonat is jár ide! A 024-es menetrendi számozású vonal végpontja Štíty ... volt egészen 2011. december 10-ig. December 11 óta a személyvonatok az ide 7 kilométerre lévő Moravský Karlov járnak csak. A vonal fizikai vége
Pardubice Ústi nad Orlici Lichkov Lichkov Štíty Štíty
A szüneteltetés oka prózai, míg a vonal nagyja a pardubicei kerülethez tartozik, a vége már az olomoucihez, és az előbbi nem kívánta finanszírozni, hogy idáig kijárjon a vasút az ő pénzén, az utóbbi meg nem akart azért fizetni, hogy arrafelé járjanak a személyvonat, mivel az utasok nem arra járnak, hanem a kerület belseje felé. Így aztán maradt napi 1-2 busz errefelé közvetlen összeköttetésnek Persze az utolsó napon megtöltötték a helyiek a vonatokat, de például amikor ottjártam 3-ból 3 utas vasútbarát volt, igazi utazási igény nem volt... Červená Vodán december eleje óta már nincs forgalmista, így a vezérnek kell visszajelentse a vonatot Dolní Lipkára már 10-en érkezünk, de minden új utas a pardubicei kerület területén szállt már fel. Kalauz egyébként nincs, a vezetőtől lehet jegyet venni, kivéve Králikyt, ahol van (volt december 10-ig) jegypénztár A második vágányra érkezik a csatlakozás a 025-ösnek számozott vonalról Hanušovice felől. Ez is már történelem, Dolní Lipka és Hanušovice között már csak autóbusz jár, sínbusz nem Itt meg már jön a Lichkov-Hanušovice vonat is, ez viszont szépen ki volt tömve utassal, voltunk vagy 20-an és útközben is szálltak le belőle
Štíty Štíty Červená Voda Dolní Lipka Dolní Lipka Dolní Lipka
Hanušovicén a Bardotka kiállítás már (többnyire) történelem, most éppen 3 remot-Búvár jött össze a helyi 4 napos teherfordára (a negyedik gép Zábrehen pihent) A Bz birodalom is múlóban van, sajnos a jó öreg 831-esek már 1 éve a helyi történelem részéve váltak Csupa új színterv Habár Olomoucnek már jópár 754-ese van, egyes vonatokat még mindig 749-essel továbbítják, mint ezt a gyorsvonato is Jeseník felé Sőt, még az ellenvonat is Bardotkás, egyre ritkább az ilyen momentum Zábřehben nem véletlenül látható szint mindig egy Regiojet 162-es, itt van az egyetlen vonali tartalék, ha valahol ledögölne a vonatgép, innen megy a mentesítő. Hogy miért itt? Hát mert itt lakik a (két) készenléti mozdonyvezető!
Hanušovice Hanušovice Hanušovice Hanušovice Hanušovice Zábřeh na Moravě
Olomouc bejáratára pontosan érkezünk, ami nagy öröm, mivel 6 perces késést dolgoztunk le, és az átszállás is 6 perces, de aztán itt megálltunk... Végül szemből megjelenik egy vonat, végre valami biztató A következő egy Pendolino dízel előfogattal, na itt valami fennforgás van Végre megindulunk és meglátjuk az okokat is, ez a 460-as bizony behajlította az áramszedőit és lekapta a plafont is, ezért csak az első vágányon maradt áram, az állomás többi része feszültségmentes lett... Mi áthaladtunk az elsőn és kint a fenében az egyik vidéki peronnál álltunk meg. Amint mi áthaladtunk betolt a brnoi gyorsvonat, amire át kellett szállni, na mehetünk is tovább. Végül alig +5-el sikerült teljesíteni a mutatványt Minden kézzel fogható segítséget bevetettek, még a KDS 710-esét is
Olomouc Olomouc Olomouc Olomouc Olomouc Olomouc

    [Home] [Next] [Last]