2011.09.28. CZ-DE


[First] [Prev] [Home] [Next] [Last]

Ez a két Bix kocsi is már egy vasútbarát klub tulajdona, de van rajtuk mit csinálni. Mindkettő még 1996-ban kapott új festést, a reviziójuk 3 és 5 éve járt le Egy 742-es pár Még egy Desiro, ez a pihenővágányra áll be A nemzetközi érzéshez a moszkvai háló is hozzájárul Visszértünk Kynšperkbe, irány tehát a túloldal Észak felé, Plauen irányába érjük el Vojtanov vasútállomását. A '70-es években egyre jelentősebb teherforgalom miatt épült ki ilyen nagyra a határállomás, és épült meg a felsővezeték 1983-ban is. A '90-es években viszont folyamatosan visszaesett a teher- és személyforgalom errefelé is, olyannyira, hogy határátlépő tehervonat már csak terelések alkalmával akad, személyvonatból is már csak a Vogtlandbahn által üzemeltett vonatok járnak
Cheb Cheb Cheb Cheb Kynšperk nad Ohří Vojtanov
A túloldali határállomás Bad Brambach, ide érkezik ez a Desiro. Érdekes látni a dupla vágányt, ez a keletnémet fejlesztés volt az egykor növekvő teherforgalomra. A 2 vágányt ma is használják, de már csak ezek a motorvonatok A következő nagyobb hely Adorf. Egykoron 4 irányba lehetett innen eljutni, ezért kellett a 2 középperon, ma már csak 3 irány üzemel, de ebből az egyik (Zwotental) elég gyenge forgalommal rendelkezik A nagy épület gazdátlannak tűnik. Az első látogatásom alkalmával itt még volt forgalmista, ma már senki sincs a környéken Az egykori északi torony Valaha vagy fél tucatnyi vágány szolgát a teherforgalomnak, ma már csak egy (de azt se használják). Jobbra (az időközben múzeumi) a fűtőházhoz vezet a vágány A fűtőház szélén régi kocsik maradványait tárolják
Bad Brambach Adorf (Vogtl) Adorf (Vogtl) Adorf (Vogtl) Adorf (Vogtl) Adorf (Vogtl)
Zwickau felé száguld a VT33-as A még DR festést és feliratot viselő  kibelezett 171.810-es Ferkeltaxe mögött 2, már menta-fehér DB feliratú 772/971-es társa áll Sajnos ilyenkor zárva van a fűtőház, így csak kívülről lehet megnézni Nem mondhatni kicsinek Bár elindultam, de a kialakult hőségben már nem jutottam el az egykor aschi (ma Aš) elágazásig, kb. a jelzőnél fordult el balra az a vonal, amelynek, mint annyi másnak a környéken, 1945-bem alkonyult be Visszafelé a sínek helyett egy kis utat választottam, melynek nagy előnye volt, hogy árnyékos, illetve a túloldalról kerüli meg a múzeumfűtőházat
Adorf (Vogtl) Adorf (Vogtl) Adorf (Vogtl) Adorf (Vogtl) Adorf (Vogtl) Adorf (Vogtl)
Az előbb már említettem Zwotental állomását Adorfból egy 1875-ben átadott vonalon érhetjük el. Ennek az eredeti végpontja Chemnitz volt, azonban egy víztározó építése miatt a középső szakaszán 1975-ben megszűnt a forgalom Sajnos mire jönnek a vonatok, már elment a nap, de most nem is olyan érdekes a helyzet, mint máskor, amikor az Adorf és Klingenthal felé menő vonatok osztódnak, vagy ellenirányban egyesülnek itt A Sokolov-Klingethal felől jövő vonat tilos jelzésre érkezett, így várakoznia kell Gyorsan cserélnek a vezérek (a Viamontos és Vogtlandbahnos) és a Viamontos kalauz is átszáll Sokolov felé indul a VT35-ös Tannenbergsthal már a felhagyott szakaszon fekszik, Muldenberg után. Elveszve ez a rész még nincs, mivel szezonban kiválasztott hétvégeken Hammerbrücke és Schönheide Süd között egy 10 kilométeres szakaszon élményvonatok közlekednek, így itt is áthaladnak
Zwotental Zwotental Zwotental Zwotental Zwotental Tannenbergsthal

[First] [Prev] [Home] [Next] [Last]