2011.09.26. DE-PL-CZ


    [Home] [Next] [Last]

Ma Bad Muskauban kezdünk, Észak-Lausitzban. Valaha Bad Muskau két (folytatólagos) vonal végpontja volt. Az egyik a 7 kilométeres Weißwasserbe vezetett, a másik 42 kilométeres Sommerfeldbe (ma Lubsko, Lengyelország). Ez itt a külső raktár, amint látszik már sínek nélkül. Az állomás Weißwasser felőli vége. Személyforgalom már 1977, teherforgalom a '90-es évek eleje óta nincs, 10 éves pedig végleg vége a vonalnak, amint látható le is építették teljesen. Az állomásépület sajnos teljesen körül van kerítve és nagyjából megközelíthetetlen A Neissén át 1945 óta nincs forgalom, amióta a túloldal Lengyelország lett, ennek ellenére a híd megmaradt és a vágányok is rajta, katonai okokból A túloldali állomás Łęknica (Lugknitz) 1996 óta nem lát személy-, 2000 óta teherforgalmat sem. Pár évre rá a helyi A vonal egyetlen elágazó állomása Tuplice (Teuplitz). Ma már a Bad Muskau-Lubsko vonalnak az északi ága is forgalommentes, így a keresztező Cottbus-Żary fővonalon folytatjuk majd utunkat.
Bad Muskau Bad Muskau Bad Muskau Bad Muskau Łęknica Tuplice
A felvételi épület a mellékvonal mellett marad, ott a kiserdőben viszont már nem jár vonat A fővonali épület A kínálat elég szűkös, 2 személyvonatpár jár csak a vonalon, ezen felül a vonal sztárvonata, a Hamburg-Krakkó Wawel EC jár még erre, ezen felül pár tehervonat A forgalmat az egyik váltóállító toronyból irányítják. Balra a a kiserdőben egy kis fűtőház maradványai bújnak meg Valaha itt járt át a forgalmista, az átlagembernek aluljáró jutott.Mindkét vonalon 2 peron volt, a közelebbiekből sok nem maradt Kelet felé az első ex-állomás Tuplice Dębinka (Tzschecheln). A valaha 3 vágányos állomásból ennyi maradt, az erdő előtt álló felvételi épületet pár éve rombolták le
Tuplice Tuplice Tuplice Tuplice Tuplice Tuplice Dębinka
A település valaha láthatóan sokkal nagyobb jelentőségű volt mint most. Az állomás mögött egy szálloda maradványai állnak az erdőben, ide olyan kövezett út vezet, ami a mai útépítőknek is a becsületére válna és válhatna is, mivel a jelenlegi közutak sokkal rosszabb minőségűek, mint a 100 évvel ezelőtt lerakottak A közeli erdőben keresek egy naposabb helyet, ahol a közeledő EC-t elcsíphetem. Jól csapdába is sétáltam, mivel az erdőben nincs nyíladék, újra kimenni az előző állomáshoz meg már nincs idő A másik irányban szintén nem látszik napos rés. Az útjáró úgy tűnik mintha a semmiben lenne, pedig az erdő tele van egykori német települések maradványaival, a mai erdészeti utak valaha rendes közutak voltak Szemben már feltűnik a vonat Közelít És már meg is jöt a 4 kocsis EC, élén az SU46-037-el, meglepően nagy tempóval száguldva
Tuplice Dębinka Piotrowice Piotrowice Piotrowice Piotrowice Piotrowice
A vonal menti falumaradványban jól megfér egymás mellett  a mai lengyel lakosság által állított kereszt és a korábbi német által állított első világháborús emlékmű Egy másik emlék, az egykor RAB 9 (Berlin-Breslau/Wroclaw) autópálya egyik eredeti kivitelű szakasza, úgy, ahogy azt az 1930-as években megépítették. Ez most ugyan nem autópálya, de itt 100-al lehetne menni, ha nem lenne tele az út 70-80-as sebességkorlátozással. Igaz, sokkal többel nem is érdemes menni. A bal pálya már új építésű Bár Żaryból van egyenes vonal Legnica és Wrowlac felé, a Wawel EC mégis letér dél felé Węgliniecnek, errefelé az egyik állomás Ruszów. 2005-ig elágazóállomás volt, de 2006-ban végleg felhagyták a 8 kilométeres szárnyvonalat Gozdnica felé. A szárnyvonalon 1962 óta nincs már személyforgalom, de ma sem tengenek erre túl a személyvonatok, nagydízeles vonat pedig már csak a Wawel maradt Itt jön már a Hamburg felé tartó párja. Mivel errefelé a vonal végig ellenfényes, így itt próbálkoztam, mindjárt Ruszów után Itt jól látszik a munkamegosztás, 2 lengyel kocsi mellett 2 német alkotja a vonatot
Piotrowice Żary Ruszów Ruszów Ruszów Ruszów

    [Home] [Next] [Last]