2011.08.13 CZ


    [Home] [Next] [Last]

Szombat reggel Pardubice 2-es számú pályaudvarán, Rosicén. Szemben a két dupla Regionova, ami Chrudim felől érkezett, várja a Pardubice felől jövő gyorsvonati csatlakozást, illetve annak a Liberecből érkező ellenpárját Bár szombat van, itt van ilyenkor is tehervonati kiszolgálás, igaz a teherpályaudvar ide csak 800 méter Már jön is Liberec felől a gyors, hamarosan befut a miénk is, ami majdnem így néz ki. Útközben pár zápor elkap, ami nem ígér sok jót mára A kezdeti 100-os foglaltság Železný Brodra 40%-ra csökken, a sok ember már a következő ellenvonatra vár Tanvaldba a szemben álló Regiotrio hozott. Az állomáson nagy változások vanna éppen úton, a régi raktárat lebontották, itt épül a körzeti multimodális közlekedési csomópont (magyarul buszpályaudvar) Harrachovban ha lehet még sűrűbb a köd
Pardubice-Rosice Pardubice-Rosice Pardubice-Rosice Železný Brod Tanvald Harrachov
Ez a vonat meglepő módon nem indul vissza azonnal, hanem félreáll a csonkavágányra, mivel utána jön majd a csak szezonban közlekedő Lengyelországba átmenő vonat Itt kezdett éppen rá az eső Megjött a Szklarska Poręba Górnába tartó személyvonat. Ez egy ex-szlovák 810-es, melyet a tavalyi év végi selejezési hullámból a ZOS Zvolen mentett meg, és idén nyárra ide adta bérbe a Viamontnak. A mostanra már szakadó esőből úgy gondolhatták, hogy a szóló motor elég lesz, a melléket most nem hozták fel. Odafelé nem is volt baj, vagy 15-en utaztunk át a lengyel oldalra Szklarska Poręba Górnán aztán már sütött a nap és úgy 100-an próbáltak felszállni a vonatra... Emiatt sajnos a fotózás is elmaradt, mivel ha leszállok, kicsi az esélye, hogy újra fel tudjak szállni, ami jópár utasnak nem sikerült... Aztán meg az elindulás nem sikerült, előbb a jó irányba nem sikerül elindulni, aztán valahogy átfordították az irányt, de aztán csak alapjáraton tudtunk menni, ami az emelkődkön nem volt elég, így többször lefulladtunk, több alkalommal a kalauz közreműködésére volt szükség a motornál... Végül teljesen megálltunk, amikor egy fél órás kalapálás után immár normál tempóval tudtunk továbbindulni. Kořenovba már 80 perces késéssel értünk a ČD-s csatlakozó vonat természetesen nem várt, így jópár lengyel hoppon maradt... Pedig amint látszik, lett volna eszköz a nagy forgalomhoz, egy mellék és még egy bérelt cseh 810-es várta itt, hogy üzembe vegyék. Hát no comment, a Viamont ismét leszerepelt.
Harrachov Harrachov Harrachov Jakuszyce Kořenov Kořenov
Majdnem utolért a következő vonat is Szklarska Poręba Górnából... és befut a személy Liberec felől is Mivel Tanvaldból nincs jó csatlakozás, így ki kell várjam a következő gyorsvonatot Turnov Liberec felé indul egy személyvonat, motorvonat hiányában mozdonyvontatással Egy újabb Liberec-Pardubice gyorsvonat Bár időben beleférne elmenni Prágáig, inkább Neratovicén szállok le a gyorsról, innen egy kalauznélküli mellékvonalon kelek át a Moldva túlpartjára
Kořenov Kořenov Tanvald Turnov Turnov Neratovice
Ezzel a 809-essel jöttünk, ez nem csak át lett festve, de az ülések mellett az ablakokat is kicserélték lehúzhatósra Kralupy az prágai S-Bahn S4-es vonalának egyik végállomása. Egyes vonatok még mindig a régi 451-esekkel járnak, de már csak csúcsidőben van szükség rájuk, napközben itt alszik egy-egy egység Mivel Prága elkerülésével rengeteg időt nyertem, így marad idő kisétálni a rendezőbe. Balra 2 darab 123-as áll (csak az első látszik), jobbra a 755-ös protó pár Jön egy másik remot Búvár pár, az első még Viamont festéssel, de már AWT logóval Közben átrobog Prága felé egy gyorsvonat 111-es óriáslogóval
Kralupy Kralupy Kralupy Kralupy Kralupy Kralupy

    [Home] [Next] [Last]