2011.08.12 CZ


    [Home] [Next] [Last]

A mai túránk ugyan Budapesten kezdődik, Hodonínig a szokásos késésket gyűjtűk be, +15 a Jeseniussal, a Sobieski EC Varsó felé szerencsére bevár, így az is +8-al indul tovább Breclavból. Hodonínban leszállok róla, az induló mozdonyról még sikerül egy képet lőnöm. Szerencsére lassan a nap is előbújik, így egy kicsit melengeti már a Cargós tolatós tehert, illetve a mellékvonali 810-est Pár perccel később befut az Olomoucba tartó gyorsvonat is Otrokovicében igazi csúcsforgalom van, Zlínből az első vágányra érkezett egy 6 részes vonat, és a másodikról készül oda egy négyrészes, mögötte az ugyanarra induló tolatós teher áll készen Hulínig minden flottul megy, itt meg tudjuk még nézni az itt lehorgonyzott kinematovlakot (mozivonat) Szemből jön egy expressz Prágából, viszont az is állva marad, mivel mindketten késett csatlakozást várunk, helyből +15 perc ismét... ma már olyan régen késtünk
Hodonín Hodonín Hodonín Otrokovice Hulín Hulín
A csehek jópár 182-est bérbeadtak lengyel magánvasutaknak, most viszont megjelent a konkurencia a szlovák 183-asok képében, így az öregebb társaik lassan hazatérnek A már megszokott EU07-es személyvonattal Olomoucben gyors átszállás lenne, de a csatlakozó vonat késik, így még van idő meglesni egy Prágába tartó expresszvonatot... ..és az öregecske 141.054-et személyvonattal. Ez ugyan nem az ő köre lenne, de ezeket a gépeket is kénytelenek bevetni néhanapján Zábřehben már vár ránk az ex-pilzeni 754.020. Arrafelé a Herkulesek megjelenésével feleslegessé pár mozdony, azok jöttek ide tavaly, a maradék Bertákat (749) már a modernizált Búvárok (750.7) váltják majd le A vonat első két kocsija gyorsvonatként továbbmegy Šumperkbe, míg a mi vonatunk követi majd Jeseníkbe
Přerov Přerov Olomouc Olomouc Zábřeh na Moravě Zábřeh na Moravě
Némileg takarékos ez a B+BD+AB összeállítás Májusig szintén Plzen környékén vendégszerepelt pár 753.7-es a 170-es vonalról elterelt tehervonatokkal: nos azok most ide kerültek, a teherszállításból is kiszorítva a Bardotkákat (751), mára szinte teljesen átvették ezek a modernizált darabok Bohdíkovban repülő kereszt egy sebesvonattal. Érdekes, hogy alig ért be a szembevonat az állomásra, nekünk már szabadunk van, itt nem divat Hanušovicén otthagyom a gyorvonatot, és átszállok a baloldali 810-esre. Ez egy átkötő vonalon Letohrad felé indul, ahol jövőre sajnos már nem járnak személyvonatok. Most 7 utas gyűlt össze ezen a vonaton, nem mondhatni soknak Dolní Lipka nem a végállomás, itt csak irányt vált a vonat. Szemből jöttünk, a bal vágányon, a vonat a következő állomásig elszalad a jobbon. Bár Králiky az egyetlen nagyobb város a környéken, mégse tűnik úgy, hogy megérné a betérő, oda 2, vissza 3 ember jött a vonattal, míg 6-an szálltunk le itt, és indultunk aztán ugyanezzel a motorkocsival tovább Letohrad felé Kézzel mozgatható fordítókorong
Bludov Ruda nad Moravou Bohdíkov Hanušovice Dolní Lipka Dolní Lipka
Elég szürke kis állomás Éppen modernizálják a biztosító berendezést, azért a sok autó az állomás előtt (sajnos eltűnnek a karos jelzők is). Az állomás közepén az étterem táblája már csak a szép múltra utal, már évek óta nincs itt se étterem, se kocsma Miután visszatért a motorkocsi, pár perc alatt Lichkovban teremtünk. Itt 2 perces átszállás volt tovább Letohradba, a Klodzko (Lengyelország) felől érkező sebesvonatra. A sebesvonatokat itt a csehek állítják ki, a személyvonatokat a lengyeleket. Sajnos ez a határátmenet se néz szép jövő elé személyvonati szempontból, esélyes hogy dacára a friss villamosításnak, ne járjon át itt személyvonat. Ezen a vonaton kb. 30 határátkelő utas volt egyébként A 111-esek pár éve még egyeduralkodók voltak Ústi nad Orlici és Letohrad között, mára hírmondó is alig maradt Techonín szép kis megállójába érkezünk. Pár éve nagy felháborodást okozott, amikor az egyébként védett hangulatos épületet lerombolták, aztán annál jobban örültek a vasútbarátok, amikor ugyanabban a formában építeték újjá Letohradban ismét 2 perces átszállás a Hradec Králové felé tartó sebesvonatra, kivételesen gond nélkül. Doudlebyben át lehet szállni egy mellékvonalra, nos ezt senki nem tette meg, így gyorsan folytattuk az utunkat
Dolní Lipka Dolní Lipka Lichkov Lichkov Techonín Doudleby

    [Home] [Next] [Last]