2011.07.29. Kelet-Szlovákia


    [Home]    

Ezúttal északi szomszédunkhoz nem tradicionális utat választottam, ennek következtében első vasúti találkozásunk Aggtelek-Jósvafő állomáson mindjárt egy Bzmottal kezdődik Bár a sínek még megvannak Hídvégardó és Torna között, a köztük növő fácskák lehetetlenné teszik a forgalmat. A tornai állomás így délelőtt elég kihalt, viszont a mészkőbánya egyik T448-asa éppen kint volt az állomáson Nagyidán első pillantásra csak ez a klasszik MV80.1-es álldogál, de a látszat csal, mivel... Az egyik oldalsó vágányon a kassai 752.052 is várakozik két konténerszállító kocsi elején Már indulnék tovább, amikor nagy tülköléssel, igen méltóságteljesen kel át a US Steel 740-ese az állomás fölött A vasmű egyik széles nyomtávú Dongója
Aggtelek-Jósvafő Turňa nad Bodvou Vežká Ida Vežká Ida Vežká Ida Vežká Ida
Ez pedig egy másik, ami már az új cégszíneket viseli Enyickén egy rövid ebédszünetet tartunk, közben egy másik US Steel mozdony tolatgat hátul, ez egy normál nyomtávú remot Dongó A közeli Hernádcsányra ugyan már nem jár személyvonat, de teherforgalom azért még akad. Érkezésünkkor pont egy 363-as robogott át egy tehervonattal, az állomáson pedig a nagysurányi Lokotrans 770.527-ese vár munkára. Ez a gép közel sem olyan idős, mint a többnyire már kiselejtezett államvasúti társai, a csehországi Mostból vásárolt mozdony még csak 27 éves Ugrálunk tovább keletre, a 190-es vonal mentén, ezúttal Ruskovig (Regeteruszka), némi várakozás után jön is egy tehervonat, elöl 131-es párral. Érdekes volt, hogy átment az állomáson a helytelen vágányra, ami némileg érhető, mivel itt leaadta a tológépét, némileg viszont nem, mivel... ..ugyanekkor már érkezett be szemből a személyvonat, ami így szintén kitérőben tudott csak érkezni Az agyon graffitizet Pantográfról leszálló utasok nagyobb része a síneken át ment ki a faluba, kisebb része választotta csak az aluljárót
Vežká Ida Haniska Čaňa Ruskov Ruskov Ruskov
A 183-asnak már nem kell oldalt váltson, viszont azt még meg kell várja, hogy eltűnjön előle a motorvonat. Balra egy lassújel kitáblázása látszik a váltón, bár itt éppen ki vannak takarva a munkások, de nagyban azon dolgoztak, hogy ez megszűnjön. Sokat végülis nem mentek, mivel oda kb. 200 méterre van a telephelyük Itt már ismét egy újabb vasútvonalon járunk, ezúttal észak felé. A 193-as vonalon fekvő Nižný Hrabovec (Alsógyertyán) állomáson tolat éppen a 752.030 Itt már messze Homonnán túl járunk, Takcsányban. A 751.034-ről ugyan hiányzik az első pályaszámtábla, ezt viszont szinte észre sem lehet venni, annyira magára vonzza a szemet a ZSSK Cargo óriáslogója. Ide egyébként naponta jár a tolatós teher, néha naponta 2x is  Dlhé nad Cirochou (Cirókahosszúmező) állomásépülete ha akarná sem tudná letagadni MÁV-os eredetét Homonnán búcsúzúnk mára, a 721.223 az éjszakai prágai gyorsot tolja majd be legközelebb az állomásra, mi mindkét hálókocsi a klímás WLABmee, cserébe viszont Barba nem megy már ilyen kocsi. Holnap innen észak felé indulunk tovább
Ruskov Nižný Hrabovec Stakčín Dlhé nad Cirochou Humenné

    [Home]