2011.07.01. SK+CZ


    [Home] [Next] [Last]

Ezúttal egy személyforgalom által már nem, a teherforgalom által viszont annál inkább használt helyen indítunk: Oroszváron (Rusovce). Bár Szlovákiában járunk, közvetlenül a magyar határ szomszédságában, mégis 2 cseh gép várakozik itt, balra az IDS magánvasút 740-ese, jobbra a CDC 230-asa Időben és térben is ugrunk, ismét a szlovák határ mellé, de most a cseh van közelebb. Itt Jókút bejárati jelzőjéhez érkezik Szakolca felől a tolatós tehervonat, de még nem tud bejutni, mivel az állomáson még egy Přerov felé készülő személyvonat gépe jár körbe... ... ezzel sikeresen blokkolja is a bejáratot mind Břeclav, mind a már említett Szakolca felől Végre szabad a pálya, így begördül a rövidke tehervonat Csehország felől is várt már egy ideje türelmesen egy konténervonat, amint a szlovák tolatós is átért a váltókörzeten, szép lassan megindult ez is De Szakolca felől már áll is a következő vonat, ezúttal egy üresjáratban közlekedő 813-as vár bejutásra az állomásra, azonban ez némileg elhúzódik, ugyanis az előbbi konténervonat megállt a forgalmi előtt, így a vonat fele kilógott még az állomásról
Rusovce Kúty Kúty Kúty Kúty Kúty
Hétköznap lévén most elég kevés leállított gép van itt, egy CDC 230-as és egy AWT 753.7-es Közben felszabadul a pálya, jöhet a 813.041-is Kicsivel később a Hungária EC robog át Brodské (Gázlós) ex-állomásán Sokat nem kell várni, már jön is az ellenvonat, a Budapestre tartó Jarosvlav Hasek EC, ma a 2-es Nagymajommal Ha már emlegettük Szakolcát (Skalica), nézzük is meg. Egy ideig határállomásként funkcionált Csehország felé, mára azonban arrafel nincs semmilyen forgalom, így a meglehetősen ütemtelenül járó 6-9 pár Jókúttal összeköttetést teremtő Bagett fordul csak meg. Egy ideig cseh motorkocsik járta erre, mivel a szlovák oldalon a jókúti üzemanyagkút megszüntetése után nem tudtak tankolni, de mára a két vasút megállapodásának köszönhetően a szlovákok is Csehországban, Hodonínban tankolhatnak
Kúty Kúty Kúty Brodské Brodské Skalica
Arra van Sudoměřice. Anno, a csehszlovák időkben tucatnyi vonat ment itt át, egészen Veselíig, de az elválás után folyamatosan csökkent a vonatok (és utasok) száma, egészen a 0-ig. A pálya a bejárati jelzőig még ki van tiszítva, azt követően viszont láthatóan be van nőve, nem használt Ez már a határ túloldala. Korábban a jobboldali vágányra jöttek Szlovákia felől a vonatok, itt lehetett átszállni Veselí és Hodonín felé. Ma már többnyire csak a középső átmenővágány van használatban Balra Szakolca, jobbra Hodonín. Balra fű, jobbra tiszta pálya Veselín múltkor már futólag láthattuk a 182-eseket, most közelebbről is megnézhetjük őket. Jól láthatóan ők már csak szervdonorok, még a köztük árválkodó egyeskének sincs sok esélye a felépülésre (max. szobormozdony lehet belőle) Az állomási tartalék, mint eddigi minden itt jártamkor, a 742.076. Jobbra a piros tárcsa a Vrbovce felé vezető vonal lezárását mutaja, arrafelé éppen autóbuszok járnak A Kocour az Uherské Hradiště felől érkező személyvonat 2 mellékkocsiját vonatja majd ki, a motor fordul vissza a következő vonat végén
Skalica Sudoměřice Sudoměřice Veselí nad Moravou Veselí nad Moravou Veselí nad Moravou
Ez a vonat Hodonínból jött, és normál esetben Vrbovce felé menne tovább, de a vágányzár miatt itt visszafordul Egyes nagyobb terhelésű vonatokat nagydízel húz motorkocsi helyett, így a Brnoból érkező Cimburk sebesvonatot is Itt az ellenpélda: a Brnoba tartó Hruškovice sebesvonat 842-essel jön A következő megálló Staré Město u Uherského Hradiště (röviden Staré Město), egy személyvonat robog el az előbb már látott 754.041 mellett A 742.100 motorkocsi helyett ugrott be, így viszi majd Bylnice felé a személyvonatát Egy gyorsvonat is jön
Veselí nad Moravou Veselí nad Moravou Veselí nad Moravou Staré Město u Uherského Hradiště Staré Město u Uherského Hradiště Staré Město u Uherského Hradiště

    [Home] [Next] [Last]