2011.06.25-26. SK-CZ

[Home] [Next] [Last]

Új hétvége, új utazás. Ezúttal Párkányban kezdünk, a reggeli lévai személyvonatra vagy 15-en várunk, végül Léváig majdnem teljes cserével 20-an érkezünk majd meg A Nesebar gyorsvonatot egy brno-i 242-es hozza Párkányig, majd az is vissza 2 nap múlva, addig itt áll lezárva Léván ismét a hatékony forgalomszervezés csodáját láthatjuk, itt Zólyom felől érkezik egy tehervonat, alig pár perccel a másik irányból érkező Horehronec gyors előtt Meg is jött a gyorsvonat is Besztercebányára is pontosan érkezünk, itt elhagy minket a Plehács, helyette... ...a csillogó 754.052 áll a vonatunk élére.
Štúrovo Štúrovo Levice Levice Banská Bystrica Banská Bystrica
A kettes tartalék ma a 746.010, azóta már a 12-es is rója a síneket eléggé változatos az időjárás Vajon ki nyer, a busz, vagy a vonat? A mi vonatunk ugyan gyorsabb, de jövőre ez is veszíteni fog, mivel csak hétvégén fog járni ezen a gyönyörű útvonalon szép vegyesfelvágott a vonat. Alapvetően a Sírava éjszakai gyors (Prága-Homonna) szerelvénye, 1 szlovák kocsival megerősítve Červená Skalán nincs már az a régi nyüzsgés mint régen, tehervonat nem jár ide jó ideje, a kelet felől jövő személyvonatot is kihúzták idén... A magasrakodón pár éve még fát rakodtak, ma már csak a vörös jelző van kint
Banská Bystrica ... Hel'pa ... Červená Skala Červená Skala
Telgárt penzión megállóhely az alagút felől nézve Vernár ex állomás Egy nyaralóvá átalakított őrház a pálya mentén. Azt hiszem itt jöttem rá, hogy a hátsó kocsi átjáróajtaja nyitható, így elég jól lehet hátrafelé fotózni Jól tele van a víztározó Margitfalván otthagytam a vonatot, most nem Kassa felé akartam folytatni az utamat. Érdekes, hogy re-modernizált első osztály jött most, nem a lehúzható ablakú Dunakeszis kocsi Itt egy órám volt, jegyet venni az éjszakai vonatra, meg sétálni egy kicsit. Érdekes, hogy Margitfalván mind a mai napig van Cargós tartalék, pedig rendezni nincs itt már semmit se. Elvileg a tolatós jön ki idáig hajnalban és megy vissza este, és annak a gépéből képeznek tartalékot, de munka az nincs...
Telgárt Vernár Vernár Stratena Margecany Margecany
IC tart Kassa felé A tervem az volt, hogy kijövök a Hernád régi hídjának maradványáig, ez sikerült is Pozsony felé robog a Thales Gorilla. Természetesen az eredetileg a másik irányba hajladozó fákat pont ekkor fújta vissza a szél jobbra, hogy lehetőleg alig látszódjon valami a mozdonyból... Még egy pillantás a híd maradványaira és már indulhatunk is vissza az állomásra A régi, még egy vágánynak készült bevágás. Az új balra fut vagy 50 méterre Már majdnem visszaértem az állomáshoz, mikor leszakadt az ég, itt még alig csöpögött