2011.04.09-10. CZ


    [Home] [Next] [Last]

Az első megállónk hazafelé menet Hrubá Skála. Egy helyi lakos beszerzett egy Búvár orrot, amit beépített az épületébe. Érdekes, de ilyet már itthon is láttunk több helyen Távolodva Turnovtól az első igazán nagy állomás Jičín. Baloldalt valaha egy kis fűtőházzal is rendelkezett, melyet továbbfejlesztettek a pályások telephelyévé Sajnos 10 perccel lekéstem a csúcsforgalmat, így 3 vonat helyett csak 1 árválkodik az állomáson Jičínnek van egy teherpályaudvara is, az utca túloldalán Ma már inkább legelőként funkcionálhatna Vízház
Hrubá Skála Jičín Jičín Jičín Jičín Jičín
Arrafelé csatlakozik be a pályaudvar a fővonalra A vízház mögött megbújik egy kézzel hajtható fordítókorong Ismét nagyobbat ugrunk kelet felé. A České Meziříčínél húzodó pálya egy csak részben megvalósult vonal maradványa. A jelenleg is létező Opočno-Dobruška vonal meghosszabbítása lett volna Smiřice felé, de végül csak ez a pár kilométeres szakasz valósult meg belőle Igaz, ma már csak iparvágányként funkcionál, egy elég nagy telepet szolgál ki, vagyis a nyomokból itélve ma már nem igazán, a sínen nem látszik már használat nyoma Opočno pod Orlickými horami állomása. Ott a távolban balra ágazik ki balra az előbb látott vágány, a hátunk mögött jobbra pedig a már említett szárnyvonal Dobruška felé. Sajnos arra is már csak alig van vonat, iskolanapokon reggel egy vonatpár jár csak. Akármennyire is siettem, Letohradon lekéstem a Klodzko felé tartó lengyel EN57-est. A kihalt állomáson csak ez a Najbrt 111-es árválkodott. Pár éve még az Ústi nad Orlici-Letohrad vonalon szinte kizárólag ezek húzták a személyvonatokat, mára annyira megváltozott a helyzet, hogy szinte minden vonat más vontatójárművel kell útra, a 111-eseknek alig 2 pár vonat maradt
Jičín Jičín České Meziříčí České Meziříčí Opočno pod Orlickými horami Letohrad
A letohradi depó deltája. Korábban ez is tele volt mozdonyokkal, ma már sajnos megszűnt az itteni önálló fűtőház A másik irányba nézve Ma már csak a CZ Loko kis telephelye működik itt. Ez PVA211-es egy 702-es mozdonyból épült át, távirányítású járgánnyá Egy ex-Viamontos 741-es is éppen felfrissül itt A cseh pályák színfoltjai a mai napig a felsővezetékvizsgáló MVTV-k, talán nincs belőlük 2 egyforma színű példány Időközben befutott ez a 810-es Červený Potokból.
Letohrad Letohrad Letohrad Letohrad Letohrad Letohrad

    [Home] [Next] [Last]