2011.03.12-13. CZ+SK


[First] [Prev] [Home] [Next] [Last]

A vonalon egymást érik a megállók, így elég erős az utasforgalom, és bár több tucat iparvágány megszűnt már a vonal mentén, a maradék ipar így is fenntart napi 3-4 pár tehervonatot. Ez meg a vonal vége Vissza Otrokovicébe, most felcserélődtek a színek, a kép bal oldalán álló gyorsvonat gépe új festésű, a jobbról érkező személyvonaté régi A CDC 4 géppel dolgozik Otrokovicében, itt éppen 3 látható, az utolsó kint volt a vonalon (igen, vasárnap!) Teszünk egy kis kitérőt nyugat felé is, egy sebesvonattal Brno irányába Kyjovig jövök. Bár alapesetben a brnoi 850-esek (3 bevethető maradt belölük) már 2 éve nincsenek terv szerinti fordában, szinte folyamatos szükség van rájuk, itt éppen egy 842-es helyett ugrott be Egy személyvonattal indulok vissza, a 854-esek sokkal megbízhatóbbak, bár néha ide is beugrik egy-egy 850-es, vagy éppen nagy mozdony Bár Veselí nad Moravou jópár kilométerre van minden felsővezetékes pályától, és ott 25 kV lévén ezek a 182-esek nem is tudnának közlekedni, a helyi fűtőház mellett működő javítóbázis miatt kerülnek is ilyen gépek is. A kép baloldalán belogó különös színű darab egyébként maga a 182.001
Vizovice Otrokovice Otrokovice Kyjov Kyjov Veselí nad Moravou
Szintén érdekes, hogy a helyi Pragotronon rajta maradt kiírás szerint akár EOs is járhat erre, ami tudvalévően a villamos személyvonatot jelenti. Nagyot néznék, ha tényleg megjelenne itt egy CityElefant Visszaértünk Uherské Hradištěbe, itt jön szembe a következő brnoi sebesvonat, minő meglepetés, 842-es helyett egy másik 850-essel... Prágából közvetlen gyorsvonatok járnak Luhačovicébe, mely egy neves fürdőváros (legalábbis cseh mértékkel mérve). Ez a gyorsvonat éppen onnan jön és Prágába tart A korábban már látott motorvonat végén egy 954.2-es vezérlő volt, melyeknek egyik tulajdonsága, hogy első osztályú szakasszal is rendelkezik. Mivel ezt errefelé nem használják, így ezt lefokozták másodosztályúvá, ennek a megjelölés a brnoi szakik szerint nagyon egyszerű Hamarosan jön a következő gyorsvonatt, amivel Luhačovicébe megyek.A mzdonyunk a különleges 754.013 volt Sajnos a nap játékot űzött velem, így itt csak ilyen szórt napsütésben sikerült képet csinálni (utána meg teljesen elbújt)
Veselí nad Moravou Uherské Hradiště Uherské Hradiště Uherské Hradiště Luhačovice Luhačovice
Cserébe Uherský Brodon leszállás után sikerült napos képet csinálni róla Bylnicébe a jobb szélen álló 842-essel jöttem. Mellette a mai nap sztárja, a trencséni személyvonat. Ez egy nagyon gazdaságtalan turnusa egyébként a brnoi fűtőháznak a TS701-ben egy gép pénteken Brnoból felhozza a kocsikat Bylnicébe egy sebesvonattal, majd gépmenetben visszatér Veselíbe. Majd vasárnap délben gépmenetben lejön Bylncében, elmegy Trencsénba, és hazatér Brnoba... Svatý Štěpán megállóját jól láthatóan nem 4 kocsis vonatokra tervezték, az első kocsi már nem fért be a peron mellé Hosszú évek után újra cseh személyvonat jár át a Vlárahágón, mégpedig egészen Trencsénig. Igaz, hetente csak 1x, vasárnap. Visszafelé végigmegy Brnoba, a terv szerint ezzel teremtve közvetlen kapcsolatot a Brnoban tanuló szlovákiai diákoknak. A menetidő nem túl csábító (közel 4 óra), ennél busszal 1-1,5 órával rövidebb az út, de a próbálkozás dícséretes. Szemből jön a szlovák személyvonat, ezzel jött a szlovák kalauznő is. Odafelé nem is igazolta a jegyet, akár ingyen is lehetett volna utazni... Trenčínbe már most is napfényben érünk (bár a várhegy miatt az állomás már árnyékban van). Sajnos sok esély már nincs fotózni ezt a vonatot, mivel a legközelebbi nagy vasúti törlőhadjáratnak ez a járat is áldozatul esik. Csakúgy mint a kép jobb szélén álló, Chynoranyba induló személyvonat...
Uherský Brod Bylnice Svatý Štěpán Horné Srnie Horné Srnie Trenčín

[First] [Prev] [Home] [Next] [Last]