2010.10.16-17. Diesel Tour 2010 Slovakia


[First] [Prev] [Home] [Next] [Last]

Ezen a vonalon régen sem igen jártak ilyen vonatok A generátornak ez az 1968-ban gyártott győri Bh kocsi adott helyet Együttállás a párkányi személyvonattal Szerencsénkre pont a répaszezon közepén jártunk erre, így Zselízen összefutottunk egy répavonattal. Idén Eas kocsik helyett Innofreigtes konténereket használtak, ezeket fejre fordítva könnyebben kiürítették a szeredi cukorgyárban Vonatunk Léván. Közben megkerült a tavasszal Csehországban már használt tábla Zólyomból a tolatós tehererrel ilyen vasalók járnak, a nem villamosított vágányok miatt akkumulátoros kocsikkal
Čata Čata Čata Želiezovce Levice Levice
Az Érsekújvárról érkezett személyvonat utasait is meglepte a furcsa vonat az állomáson A talmácsi gépgyár mozdonyait már évek óta vadászom, ez a Karkulka most került először napvilágra (számomra) Garamkovácsiban körüljárunk, hogy a majdnem forgalommentes 141-es vonalon folytassuk az utunkat Az állomáson egy pályás Kocúr töltötte a hétvégét. Na ez valóban ŽSR mozdony, nem úgy mint társainak többsége, amit annak titulálnak Valkóc állomása vasúti szempontból már jelentéktelen, lakóházban viszont kiváló. Az épület a vonallal együtt 1912-ben épült, így még nincs 100 éves sem Aranyosmarót a 141-es vonal központi állomása. Innen tovább Lipótvár felé sajnos nem mehetünk tovább. Bár a tavaszi árvíz után helyreállították a pályát, de augusztusban újra elvitte a víz, így kerülőúton kell majd továbbmennünk
Levice Tlmače Kozárovce Kozárovce Volkovce Zlaté Moravce
Előtte azonban még egy 5 kilométeres kitérőt Kistapolcsányra, ahova már sok évtizede csak tehervonatok járnak, ezért szükséges a körüljárás A rövid szárnyvonal a nyíltvonalról ágazik ki, eltart egy darabig, amíg a váltókezelő rendben tud váltót állítani. Sajnos ezen a vonalon már alig van tehervonat is, ezért a nehézségek Az állomás már régen nem látott ablakos vonatot, főleg nem ekkorát. Mi meg most az állomás(épülete)t nem látjuk, mert elrejti a vonat és a fa Az alig használt vágányok jól bírták az 5 évtizedet, amikor utoljára felújították őket. Némi javítgatás azért volt a '80-as évek végén is Gyorsan leszaladtunk Érsekújvár irányába, egészen Nagysurányig, itt ismét körüljárt a gépünk Mielőtt továbbindulunk, ki kell várni egy keresztet. A 736.105 Nagytapolcsány (mely egy heggyel odébb van a korábban már látott Kistapolcsányhoz képest) felől hozott egy személyvonatot
Zlaté Moravce Zlaté Moravce Topožčianky Topožčianky Šurany Šurany

[First] [Prev] [Home] [Next] [Last]