2010.10.03. Ősz Sziléziában 2. rész (odaút és Morva-Szilézia)


    [Home] [Next] [Last]

Másnap reggel Nezamyslicén folytatjuk. Éppen egy pókba érkezünk (a negyedik lába már elment) Miután elment a gyors Brno felé, indul a személyvonat is Olomouc irányába Kicsit odébb rájunk, Prostějovban. Ez is egy csomópont, több felől érkeznek ide vonatok, ez pl a 273-ason Červenka felől Prostějovnak 2 nagy állomása is van, a főpályaudvar, illetve a városi pályaudvar (ez). amint látszik ez a kisebb forgalmú, ez fekszik a mellékvonalon Egy kis depó van az állomás mellett, még ma is használatban. Itt dolgozott az utolsó klasszik csédé Pielstick (735-ös sorozat) darukészenlétben, sajnos 2003-ban nem fotóztam, utána meg már csak hűlt helyét leltem Haladunk tovább Červenka  felé, ez Senice na Hané állomási víztornya
Nezamyslice Nezamyslice Prostějov Prostějov Prostějov Senice na Hané
Ez is egy elágazóállomás, Olomouc felé, mind a 4 forgalmi vágány mellett van peron, így gond nélkül lehet akár 4-es kereszt is Az következő megállóhely a vonalon Litovel předměstí. Ez is elágazóállomás, innen indul ki az 5,7 kilométeres szárnyvonal Mladeč felé, ahol egészen 1 héttel azelőttig volt személyforgalom, nyári szezonban hétvégenként. Jövőre várhatóan már az sem lesz... Békésen elfér itt egy kis fűtőház, egy skoda, és egy kiállított piciny mozdony Ez már a szárnyvonal vége: Mladeč Láthatóan azért teherforgalom még van, bár nem túl sűrűn jár ide a tolatós teher sem Az előbb már látott motorkocsi a fővonali végpontra, Červenkába érkezeik.
Senice na Hané Litovel předměstí Litovel předměstí Mladeč Mladeč Červenka
A modernizált 270-es vonalon van elég forgalom vasárnap is. A tehervonatot blokkra követi a šumperki személyvonat Alig pár kilométerre járunk csak északra, ez a vonal is Šumperkbe vezet, de teljesen máshogy néz ki. A 290-es vonal középállomása Uničov, a legtöbb vonat a két végpont felől csak idáig jön, és itt fordulnak vissza. A Regionova Šumperkből jött, oda is indul hamarosan vissza A csatlakozás is megjött Olomouc felől. A 42 éves 851-es sorozatból már csak 4 üzemképes példány akad Olomoucben, ma még 3 napos turnust futnak, de jövőre már nem járnak fordában, csak tartalékként számítanak rájuk. Igaz, Brnoban már évek óta nincs fordájuk, mégis szinte az összes üzemképes példány naponta jár bevetésre A Krokodil nem tudja olyan egyszerűen megoldani az irányváltást, mint fiatalabb társa, nem ússza meg a vezér a körüljárást
Červenka Červenka Uničov Uničov Uničov Uničov

    [Home] [Next] [Last]