2010.04.03. SK 170-171 / 2


       

Nagyszombatra tökéletes időt ígért a meteorológia, így ebben bízva eredtünk útnak. A célpont még odébb van, de útközben is akad látogató. Mint például a Barsvárad bejárati jelzőjénél gyorsító Párkány-Léva személyvonat. A vezér szép dudakoncertet rendezett, kicsalt minden lehetséges hangot a kürtből A következő megállóhely Garamkovácsi után van, alig pár tucat kilométerre az előző helytől, de már más vonalon. Zólyom és Léva között jónéhány személyvonat ilyen formában közlekedik, végig drót alatt A vonat végén üresen, lezárva a 812.033 fut. A 812 és 813 egyébként kompatibilis egymással, így többes vezérlésre alkalmasak Amint beért a motorvonat az állomásra, jön a Horehronec gyorsvonat is, mely Kassára tart. A vonat szép szendvics, a cseh mozdony és a cseh hálókocsi 6 szlovák kocsit keretez Az autópályának köszönhetően Garamszentkeresztig ismét meg tudom előzni a gyorsvonatot, a helyi szuperlámpának köszönhetően azonban elveszik az előny, így éppen csak kiértem a peronhoz az érkező vonatot lekapni, sajnos nem értem át már előtte a túloldalra. A vonat egyébként elég minőségi, a 6 kocsiból (a hálót most ne számoljuk) 3 klímás (és ezzel nem lehúzható ablakú sajnos)
Tekovský Hrádok Kozárovce Kozárovce Kozárovce Žiar nad Hronom
Az állomáson parkol kint a helyi ipari kombinát, a ZSNP 740.760 (T448.0760) mozdonya. Most ugyan éppen munka nélkül, de alig 1 órán belül megérkezik az LTE Herkulese, és akkor lesz megint munkája egy kis ideig Nyitrabányára pont időben érkezek, a Ruttkára tartó személyvonattal egy időben Nyitrabánya egyébként a mai napig bányászváros, szenet visznek innen a közeli Nyitranovák szénerőművébe (ide viszik egyébként a Kishalmon bányászott szenet is) Némi vasútmentes időszak után a hegyen át Turócdivékra értünk. Itt meglepetésre pár építőszerelvény álldogál éppen, a napokban itt vágányzárak lesznek, emiatt a nagy készültség. Sajnos az egyik szerelvény pont árnyékban, takarásban áll, így nem látszik nagyon az ez utána monstrum mötött álló 730.619 Még egy szerelvény
Žiar nad Hronom Handlová Handlová Diviaky Diviaky
Van idő kisétálni a bejárathoz, itt lessük meg az érkező Ruttka-Körmöcbánya-Zólyom személyvonatot Némileg feljebb, immár Felsőstubnya bejárati jelzőjénél robog el az ellenvonat. Itt a két vágány miatt nem kell figyelni, hova essen a kereszt, így ez itt az állomás elé esik, a két vonat közt nincs két perc Hopp és már itt is van. A 750.032-es vezére biztos unhatta már a sok fotózást Az állomáson 5 percet vár a vonat, a vonatszemélyzetnek van ideje egy kávéra és megbeszélni a napi pletykákat a privigyei személyvonat vasutasaival A Zólyom-Ruttka gyorstehert egy hónappal ezelőtt pár perccel késtem le, most biztosra akartam menni, így jó korán kimentem a kinézett fotóhelyre. Nos most is korábban jött a vonat a saját menetrendjénél, de pont akkor, amikor már nem vártam, mivel nem ért volna ki az egyvágányú szakaszról a szemből jövő sebesvonat előtt...
Diviaky Horná Štubňa Horná Štubňa Horná Štubňa Čremošné
Mivel azonban Strečno sebes is késett is 3 percet, így nem kellett várni ennek sem Szép színes ez a tavasz Várnia kellett viszont a Turčan sebesnek Čremošné állomáson, pedig ő lett volna a haladós. Így aztán ez a vonat is kapott 2 percet. A mai rövid útnak itt a vége, innentől vasútmentes a húsvét (legalábbis számomra)
Čremošné Čremošné Čremošné