SK 170 - 171 2010-2011


    [Home] [Next] [Last]

A 2010-es év első képe igen hamar esik, mondhatni január elsejénél hamarabb nem is lehet erre járni. Ekkor Teplicéből érkeztem ide a 170-esen át jövő hálókocsival, majd innen Poprádra vezetett az utam. A drót ellenére csak dízeleket látunk az állomáson, ez a mai napig nem számít ritkaságnak Márciusban nagyon hamar eltűnt a hó, Karvalynál (Jastrabá) a 750.272 már egy szemet sem talált. A gép ma már ebben a formájában nem létezik, mostanában 757.004-ként köszönhetünk neki Felsőstubnyán igazi kígyót találunk, a két remot páros mellett két klasszik 810 alkotja Valamivel később érkezik a csodaszép 750.300-as, ma egy IC kocsival kiegészült személyvonati szerelvényével A 170-es vonalra átváltva már hiányoljuk a napot, viszont találunk némi havat. A Zsolna felé tartó 754.005-nek a télen azért biztosan nehezebb volt a dolga Az ellenvonat igazi luxust biztosít: a 754.003-ast mindjárt egy Z1-es kocsi követi majd következik pár modernizált IC kocsi
Banska Bystrica Jastrabá Horná Štubňa Horná Štubňa Harmanec Jaskyňa Harmanec Jaskyňa
Április van, csodálatos napsütés. A mai téma kicsit később jön, addig is nézzük mi van Diviakyn: némi pályakapirgáló gép, zúzottköves kocsik, más semmi A bejárati jelzőjöz kell egy kicsit sétálni, itt a 750.032-t láthatjuk amint hegynek felfelé tart, sajnos már füst nélkül, itt ugyanis már elkezdett lassítani a megálláshoz 2010-ben már igyekeztem nagyobb hangsúlyt fektetni a vonali fotókra. A Cerna Voda viadukton itt éppen két, furcsa módon a rövid végükkel összefordított 736-os húz egy papírgyári vonatot Az ellenirányból később a 754.035 érkezik A napos oldalról a 754.010 érkezik a következő sebesvonattal. Érdekes ez a hely, ugyanis nyáron a pálya túloldaláról esik jobb kilátás ide, így tavasszal viszont még innen is lehet fotózni A 2010-es zólyomi gőzös GP igazán rossz időben került megrendezésre, ezért inkább alternatív program után néztem. Jastrábra csak szép időben megyek, ezért a délelőtti 171-esen járó személyvonatot ezúttal még drót alatt, Zólyomtól nem messze Budčan lestem meg
Diviaky Diviaky Čremošné Čremošné Čremošné Budča
Az esőben Felsőstubnya sem látványos, bár itt éppen mégis akadt némi különlegesség, a 742.605 képében Októberben igazán különleges vonattal jártunk erre. A Steam Story Agency által szervezett Bardotkás vonat Privigyéről indult és többek között Ipolyságon is jártunk vele Viszonylag kevés kép volt ebből az évből, az utolsó az elsőhöz kapcsolódik valamelyest: a 2011-es menetrendben a Zólyom-Cheb hálókocsi Pozsonyon keresztül járt, nem a 170-es vonalon. Sajnos az utolsó napon a várttal ellentétben nem volt az esti sebesen háló, így némileg lyukra futva utaztam egyet ezen az estén. Itt a havasesőben éppen a Hermándi barlangnál várjuk az ellenvonatot. Egy napos januári pénteket kihasználva újra terepen vagyunk. Sajnos hétköznap a szokásos délelőtti vonat a 171-es vonalon már csak ilyen motorvonat (igaz, azóta már ez sincs...) Felsőstubnyán egy érdekes vonatra érkezek. A zólyomi 754.034 Privigye felől érkezik egy 810-essel a horgán, ami egy reggeli döglésnek köszönhető: a Privigye felé menő 813-as lerobbant, így innen a napközben pihenős Búvár vitte el Privigyéig, majd a következő vonattal tért vissza ide Szintén múltidő már a 170-es hegyi szakaszán járó személyvonatok, ma már csak sebesek járnak itt. Igaz, azokis megállnak Horná Štubňa obec nevű megállóhelyen, állandó municiót szolgáltatva nagyobb városoknak, hogyha egy ekkora falu ekkorka megállóhelyén megáll a prágai vonat, akkor náluk miért nem?
Horná Štubňa Horná Štubňa Harmanec Jaskyňa Jastrabá Horná Štubňa Horná Štubňa
Ilyenkor délben nagyon pörögnek az események (meg a vonatok), alig 20 per múlva már Čremošnén robog át az ügyeletes sebesvonat Szerencsére a hegyen túl is süt még a nap, így az acélszállító irányvonat a Bardotka párral  is szép fények között érkezik, bár az orrát még nem süti a nap. Az előző tehervonat annyira combos volt, hogy tológép is kellett rá, nem is egy, mindjárt két 736-ost csatoltak rá. Mivel lefelé már nem kellett, ezért gépmenetben tértek haza, de itt még meg kellett várniuk Michaelát és a következő Zsolnára igyekvő sebesvonatot Bár én már indultam volna haza, a forgalmista hölgy figyelmeztett, hogy jobban teszem ha várok, ugyanis jön még egy tehervonat Zólyom felől. A normál Zólyom-Ruttka gyorsteher kissé késve, de nem törve robogott át, ez is egy kis Szamár pár által vontatva Májusban már szépen zöldell a természet, a Blonski vonat így nagy kontrasztot mutat a környezetével. De ugyanez a kontraszt megvan a frissen festett mozdony és a kopottas kocsik között is Júniusban a cseh látogattak a környékre, a velími központ ős-Bardotkája a szintén ex-cseh, akkor már ruttkai 749.248-al robog át Besztercebánya külsőn, azaz Radványon
Čremošné Harmanec Jaskyňa Harmanec Jaskyňa Harmanec Jaskyňa Horná Štubňa Radvaň

    [Home] [Next] [Last]